تقصیر من بود
این‌که در هر مقابله‌ای طرف مقابل‌ت را محق بدانی و تمامی کوتاهی‌ها را تو بر گردن بگیری تنها از عهده ی شیرمردان و شیرزنانی بر می‌آید که نادرند. عین دایناسورها دارند منقرض می‌شوند و باید برای نجات نسل‌شان کوشید تا آیندگان نیز نعمت حضورشان را درک کنند. (با نگاهی به آینده درست مصرف کنیم) با اظهار تاسف از این‌که موسیقی سنتی ایرانی نمی‌تواند مضامینی از این نوع را پوشش دهد شما را دعوت به خواندن متن آهنگ و شنیدن بطن آهنگ زیر جلب می‌کنم و از طرف خودم و مهناز و المیرا و بروبچ‌باحال خیابون پاچنار و حمید و محمدفرهاد و کامران‌علی از محله ی اصغریه این آهنگو تقدیم می‌کنم به یکی از این دایناسورهای غمگین که با خودم می‌شیم دوتا:
نکته: خواندن متن ترانه بدون شنیدن بطن آن لطف چندانی که ندارد هیچ، اصلا فایده هم ندارد!


اگه یه جایی جنگ شد، دست کسی تنگ شد
تقصیر من بود
اگه بحران آب بود، هجرت سراب بود
تقصیر من بود
اگه زمستونا سردن، تابستونا گرمن
تقصیر من بود
اگه جاده ها باریکن، کوچه ها تاریکن
تقصیر من بود

اگه بود بحران بیکاری، فقر و نداری
تقصیر من بود
جنگ اعراب و اسراییل، ببرای تامیل
تقصیر من بود
بحران هویت، مرگ معنویت
تقصیر من بود
ساختارزدایی، از مدنیت
تقصیر من بود
تقصیر من بود (این یه اعترافه)
تقصیر من بود (خیلی باس ببخشین)


عوام‌زدگی سیاسی، شکست دیپلماسی
تقصیر من بود
حذف تیم ملی، با بازی احساسی
تقصیر من بود
اگه بن‌لادن دررفت، تکون خورد قیمت نفت
تقصیر من بود
اگه از این همه وعده، حوصلتون سر رفت
تقصیر من بود (خانوم ها و آقایون عذر میخوام )
تقصیر من بود (باعث شرمندگیه )

اگه شاکی‌ها زندونن، مجرما بیرونن
تقصیر من بود
اگه اینا همش یه رازه، که همه میدونن
تقصیر من بود
اگه خدایی نکرده یه روز من نباشم اون روز چی میشه؟
تقصیر منه چه باشم چه نباشم جور دیگه نمیشه.

تقصیر من بود
(وضع ترافیک) تقصیر من بود
(آلودگی‌های زیست محیطی) تقصیر من بود
(سقوط هواپیمای مسافربری) تقصیر من بود
(بالا رفتن نرخ تورم) تقصیر من بود
(خیلی ببخشید نمی دونم از کی باید عذر بخوام) تقصیر من بود
آلبوم: آدم معمولی شعر آرش
725 KB بشنویدش؛ تقصیر من بود گروه کیوسک
2 Comments:
Anonymous ناشناس گفته‌ست؛
Mohsen jan, salam

kheyi khoshhalam ke dobare minevisi.
ghorbanat:shahram

Anonymous ناشناس گفته‌ست؛
mobarak bashe webloge jadid. che khoob ke dobare minevisid :)